diumenge, 7 de setembre del 2008

Ratllat

Tinc la teoria que a Catalunya, el nivell cultural d'una família es pot mesurar en el nombre de formatges diferents que tenen a la nevera. Es una teoria d'aquelles científicament indemostrable i per tan molt còmode. Perquè tampoc es pot refutar científicament. A mi m'agrada molt el formatge però confesso que ara mateix nomes en tinc 3 a la nevera. I un desapareixerà d'aquí poques hores.

A Corea el formatge es difícil de trobar. La cadena de motius es la següent:
  • Als asiatics no els proven els lactics.
  • La majoria d'estrangers son ianquis
  • Els ianquis et diran que els agrada el formatge, però volen dir "allò taronja que penja pels voltants de l'hamburguesa".
El resultat es que hi ha poc formatge i a mes es car. En els supermercats mitjans trobes "Cheddar" en lamines, pero al marge que el Cheddar no esta entre els meus 120 formatges preferits, les lamines semblen mes aviat "tranxetes". Tambe hi trobes bosses de greix ratllat, que estrategicament anomenen "topping per pizza", pero que tecnicament no es formatge. Aixo tambe ho trobeu (i molt) als supers de Girona, per desgracia. I mes val no saber com ho fabriquen.

Si vas a un hipermercat mes gran, com el "Home Plus" que de fet es dels britanics "Tesco", hi trobaras coses decents, com Grana Padano prou bo, algun Brie i Camembert, i algun formatge blau. No he trobat "manxego" semisec, que es el meu preferit amb el pa amb tomata. Son en un raco amb altre productes "de luxe" occidentals.

I si es dificil trobar formatge, tambe ho es trobar els estris relacionats. Sobre tot, el ratllador. El vaig buscar durant 3 setmanes i enlloc no n'hi havia. Finalment, en una botiga "Muji" vaig veure aixo :

De collons! Sembla una mica massa fi, però farà el fet! Fins que arribes a casa, el treus de la bosseta el gires i...

Resulta que els forats no son forats. Son une especie de pues. Vaig provar el Grana Padano contra aixo i mes o menys l'esmicolava, pero aviat es va quedar ple de formatge enganxat i ja no esmicolava mes. No se per que deu servir aixo. Per ratllar alguna cosa mes seca que el formatge. Nou moscada, ginseng o alguna arrel d'aquestes rares.

Per mi, es un estri nou que he descobert a Seoul (juntament amb els ganivets de ceramica), pero potser (probablement) tambe n'hi ha a Catalunya. A la lleixa de la "E" de "Esmicoladors".

Finalment havia desenvolupat una tecnia per tallar el grana padano amb un ganivet en fins prismes de base quadrangular. Requereix temps i practica. No es formatge ratllat, pero fa el fet.

I ahir, per sorpresa, en una "Department Store" on venen coses de luxe, i coses normals com si fossin de luxe, al costat de les cafeteres Nespresso, i havia olles i coberts d'importacio. I he trobat aixo:

Es gros i pesat. Potser es de luxe perquè m'ha costat mes que els texans que havia comprat al pis de sota. O potser m'han enganyat com a un xino.

4 comentaris:

Aniol Bosch ha dit...

Umm... tan car és importar éstris que aquí podrien vendre a un tot a 100? (o tot a 1€...)?
Bé, està clar que tampoc surt a compte si cap coreà t'ho compra... jeje. Jo crec que no t'han eganyat, com a molt s'han aprofitat de tu i els teus origens!

;·)

Met ha dit...

Ho hauries de fer com feia en Ferran Adrià al Polònia, tirar-lo enlaire i deixar-li anar quatre insults.. a veure si es ratlla sol.

Nen, sembla que tansols per exotisme hagis de preparar una amanida amb formatge de cabra i una vinagreta (de la que hom pot hàbilment dissimular la seva procedència d'envàs) i ja t'hagis de convertir en membre de la jet-set asiàtica. Si t'han de fer cool per aquest motiu dona'ls butifarra!

Una abraçada!

Anònim ha dit...

de tornada a la feina, després de vacances, amb reflexions com les teves que m'ajuden a saber on sóc.

De ratlladors de formatges n'hi de moltes classes. Si recordes el típic amb quadre cares, cadascuna per ratllar formatge en mides diferents. Doncs a casa en tinc un que té una cara com la que descrius sense forats.. Ara sé que té a veure amb nous moscades, arrels i d'altres ratllats potencials.

Jordi, saps si l'Edu s'ha posat en contacte amb la meva amiga japonesa? us ajudarà tant com pugui.

PaSkI.

tico ha dit...

no t'hi rallis jordi!

Tico