dijous, 19 de febrer del 2009

Mengeu espam

Tard o d'hora ho havia de fer. Des de fa 5 mesos que tenia a l'armari 4 llaunes de "spam", i finalment he caigut. A mi de petit em van ensenyar a vigilar el que menjava. Per això, una estranya llauna amb un producte semblant a la carn, però que com a màxim es podria definir com a "càrnic" m'activa totes les alarmes. Si a més mires el lateral i tot de caràcters coreans et desafien fent-se incomprensibles, excepte un xifra clara "58%", la cosa és encara pitjor. I l'altre 42% que deu ser?

Ho he preparat seguint les instruccions d'un de la feina: "Si ets solter obres la llauna i t'ho menges. Si ets casat, la dona t'ho prepara a la planxa, i t'ho menges.". Bé, de fet confesso m'he saltat les normes i m'ho he preparat a la planxa, tot desitjant (sense ni tan sols creure-m'ho) que podria cremar el 42% de la substància (del "fatu", que diria algú de Montblanc).

Aquest espam va ser part d'un lot de "dia d'acció de gràcies" que l'empresa ens va regalar a tots a finals d'estiu. També tenia llaunes de tonyina, i ampolles d'oli "de canola" sigui el que sigui (encara no m'he aventurat amb això). El lot que ens van donar per cap d'any (lunar, és clar) és aquest:

5 tubs de pasta de dents, 2 pastilles de sabó (de diferents olors), una esponja, una ampolla de xampú, una de suavitzant i dues de sabó pel cos, d'aquell que de fet no faig servir gairebé mai. Marca LG.

L'empresa ens alimenta i ens manté nets. Està bé que es preocupin de nosaltres. Un pernil no estria malament, però, que encara no he recuperat els 5 quilos.

I la meva recomanació de menjar espam, que es més aviat dolent fins i tot si et pots abstreure de les sospites que et desperta el lateral de la llauna, és per aquella gent que no menja en llocs de menjar ràpid americans, que no menja frankfurts, que no menja "topping" sino formatge ratllat. És per aquella gent que no menja espam. Els italians tenen problemes amb la "mozzarella" que l'exporten tota a l'estranger, però això és només un avís. Milions de xinesos voldran menjar carn un dia d'aquests i són tants que no se la poden fer ells. La majoria de la vedella que es menja a Corea és importada (d'Austràlia, em penso).

I si, a Girona fotem una vedella de primera, però el pagès Antoni de l'Empordà està fins els collons de treballar tota la vida i que no li paguin el que li sembla just. Fins els collons de que el la unió europea reguli les quotes i li diguin quanta fruita, quanta llet quanta carn pot fer. I el dia que li vinguin uns tios raros, més aviat esgrogueïts, i li'n donin el doble, no s'ho pensarà pas dues vegades. Que si, que sembla que el miren malament amb aquests ulls, però així practica una mica, perquè el carnisser Carles del poble del costat també el mirarà malament quan li ensenyi els nous preus.

Menjar espam ara pot servir de pràctica per quan no ens puguem permetre la carn de veritat, o al menys no tan sovint com ara...

5 comentaris:

Met ha dit...

Apocalipsi!!

El problema serà que podrem seguir menjant succedani de carn, no com l'spam que descrius, sinó del pitjor: el succedani que sortirà en "racions d'un" entra pà (?) i pà (?), això si amb un cogombret que per mi se'l podrien fotre cul amunt (a en Ronald li va quedar aquesta cara després de la meva 3a visita al seu restaurant).

Personalment em passaria al peix, però d'una banda vaig tard, i de l'altre... què coi, també, perquè ens queden quatre dies de peix als mars.

Sempre ens quedarà empassar-nos l'orgull...


Nota sobre "l'spam": ja apareix definit a l'enciclopèdia catalana, i diria que ja es va normativitzar l'apòstrof davant d'aquest tipus de mots foranis fa un temps.

Aniol Bosch ha dit...

Notícia d'avui al Punt:
COREA DEL SUD SUSPÈN LES IMPORTACIONS DE PORCÍ PROVINENTS DE CÀRNIQUES JUIÀ
Les autoritats sanitàries de Corea del Sud van suspendre ahir les importacions de porcí congelat en detectar una partida de 23 tones amb quantitats d'antibiòtics superiors a les permeses.[...]Des del 2008 Corea del Sud ha importat més de 3200 tones de carn de Càrniques Juià i és el primer cop que detecten un excés d'aquestes substàncies.

Jordi, 3200 tones en un any! busca-les que així podràs menjar carn catalana!!! xD Més ben dit, de Juià. De catalana segurament n'hi ha molt més! x)

* ha dit...

Bé, n'hi ha que no mengem animalets i ho tenim més fàcil :)

(Ja m'esplicaras més bé què és això de l'espam..)

*

Xevi ha dit...

i jo que estic sense gairebe menjar carn des de fa 8 mesos i friso per un filet al roquefort!!!
Spam al roquefort?? no gracies

.. i jo que em queixava del meu 'lot' de nadal!

Salut

X

Unknown ha dit...

Com diu Def Con Dos: "La ley del mercado sabe que eres un pringado"...

La solució és clara... criar les nostres pròpies vedelles i donar-los Spam (tm) per menjar!! Més barat que el gra o els cereals, que és el que mengen els cotxes ara.

Visca el "fatu" de qualitat!